Miasto Bydgoszcz i bydgoskie organizacje pozarządowe zapraszają na Europejski Dzień Bez Samochodu – w sobotę 22 września 2018 r. na ulicy Długiej w godzinach 10:00–14:00. A komunikacja miejska będzie darmowa (za okazaniem dowodu rejestracyjnego i dowodu osobistego)!

Zmorą bydgoskich ulic są miejsca postojowe wyznaczone na chodnikach. Wielokrotnie miejsca dla samochodów wyznaczane są na chodniku, nawet w przypadkach gdy jezdnia jest na tyle szeroka, że miejsca postojowe zmieszczą się na jezdni.

Na prośbę mieszkańców osiedla zawnioskowaliśmy o nowe przejście dla pieszych przez ul. Baczyńskiego na osiedlu Kapuściska. Mamy obietnicę, że będzie zrobione!

Szkoła Podstawowa nr 2 przy Hetmańskiej wywalczyła bezpieczne przejście dla uczniów . Teraz potrzeba jeszcze doświetlenia pasów. Dziś, po trwającej długie miesiące batalii, rozwiązania zastosowane na Hetmańskiej mogą stanowić wzór.

Po kilku potrąceniach w ostatnim czasie na bydgoskich ulicach i serii artykułów prasowych w lokalnych mediach, Prezydent Miasta Bydgoszczy Rafał Bruski zarządził przeprowadzenie inwentaryzacji bydgoskich przejść przejść dla pieszych. Dodajemy swoją listę propozycji!

Podsumowanie 2017 roku

15 stycznia 2018

Podsumowanie działań Stowarzyszenia Społeczny Rzecznik Pieszych w Bydgoszczy w 2017 roku.

ZDMiKP ogłosił konsultacje planów przebudowy ul. Nakielskiej. Oczywiście zgłaszamy propozycje! Przede wszystkim: przebicie nowego przejścia pod wiaduktem, dodatkowy przystanek wiedeński i więcej przejść dla pieszych, dobrze oświetlonych.

Podczas tegorocznej edycji Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego 2017/2018 zgłosiliśmy dwie propozycje doświetlenia niebezpiecznych przejść dla pieszych: na ul. Kamiennej i ul. Hetmańskiej.

BBO 2018 – Doświetlenie przejść

22 października 2017

Przypominany, że trwa głosowanie na projekty zgłoszone w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim! Jako społeczna organizacja promująca strukturalne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo pieszych, zachęcamy do głosowania na dwa projekty obejmujące doświetlenie przejścia dla pieszych: na ulicy Hetmańskiej lub na ulicy Kamiennej.

W ramach bydgoskich obchodów Europejskiego Dnia Bez Samochodu w dniu 22 września 2017 r., przygotowanych przez Urząd Miasta, zorganizowaliśmy happening w postaci tymczasowego przejścia dla pieszych.

Zapraszamy na bydgoskie obchody Europejskiego Dnia Bez Samochodu – w tym na ulicę Focha przy Operze Nova w piątek 22 września 2017 r. od godziny 12:00!

Mieszkańcy już korzystają z naprawionych schodów u podnóża ulicy Krakowskiej, które prowadzą na nadrzeczne bulwary. Nawieziono ziemi i najniższy stopień już ma wysokość wygodną do pokonania.

Nasze Stowarzyszenie otrzymało informację od mieszkańców ul. Krakowskiej, że zabytkowe schody przy zejściu z tej ulicy na nadrzeczny bulwar są za wysokie i trudne do pokonania dla osób starszych i z pewnym stopniem niepełnosprawności.

We wrześniu 2016 roku zawnioskowaliśmy do ZDMiKP o poszerzenie przejścia dla pieszych przez ul. Jagiellońską pomiędzy dworcem autobusowym a CH Focus. Przejście to było zbyt wąskie w porównaniu do znacznego natężenia ruchu pieszych w tym miejscu.

Na bieżąco bierzemy udział w konsultacjach społecznych, organizowanych przez Urząd Miasta, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Społecznej, Miejską Pracownię Urbanistyczną. Podpowiadamy, walczymy o uwzględnienie potrzeb niezmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego, dbamy o jakość przestrzeni publicznych, tak aby w Bydgoszczy żyło się przyjemniej i wygodniej.

Niezmiernie miło nam poinformować że rozwiązanie dojść pieszych do nowej szkoły  Podstawowej przy ulicy Bora-Komorowskiego będzie poprawione. W marcu zeszłego roku Fordońskie Rady Osiedli z naszym pełnym wsparciem zaapelowały do Prezydenta miasta Bydgoszczy o poprawę lokalizacji oraz poziomu bezpieczeństwa ciągów pieszych prowadzących do głównych wejść budynku.

Na Nowy Rok

30 grudnia 2016

  W Nowym Roku życzymy sobie jako mieszkańcy i naszemu miastu „100 lat Planowania DaSię”!

  Jestem wstrząśnięty śmiercią 6-letniego chłopca na ul. Chodkiewicza w Bydgoszczy, który zginął dzisiaj na pasach na zielonym świetle rozjechany przez samochód. Oraz dwoma śmiertelnymi potrąceniami na ul. Nakielskiej w ciągu zaledwie kilku ostatnich tygodni. Dlaczego w Bydgoszczy jest tak niebezpiecznie?

Chodnikowa kultura

15 kwietnia 2016

W ostatnich latach ruch rowerowy staje się coraz bardziej popularny. W 2015 roku Bydgoszcz dołączyła do miast posiadających rower miejski. Statystyki potwierdzają, że Bydgoszczanie bardzo chętnie korzystają z tego środka transportu.

W ostatnich miesiącach w bydgoskich mediach miała miejsce burzliwa dyskusja dotycząca planowanej przez Miasto przebudowy ulicy Śniadeckich. Czy jednak w natłoku argumentów z jednej i drugiej strony nie ucieka nam meritum sprawy?

Oczekiwania bydgoszczan wobec jednej z największych inwestycji transportowych ostatnich lat były ogromne. Czy wszystkie udało się spełnić? Naszym zdaniem na pewno nie oczekiwania pieszych.

W naszym cyklu „Świat oczami pieszych” pokazujemy jakie cechy musi posiadać przestrzeń miejska, by była atrakcyjna dla mieszkańca lub turysty. Sprawdziliśmy, czy te cechy posiada wrocławska starówka.

Miasto odwiedziliśmy z okazji IV Kongresu Ruchów Miejskich. Nic dziwnego, że tu zorganizowano kolejny Kongres, bowiem w Gorzowie Wielkopolskim rządzi prezydent Jacek Wójcicki z ruchu Ludzie Dla Miasta. Centrum miasta, choć dość zaniedbane, może pochwalić się kilkoma dobrymi przykładami.

Chodnik poprzeczny

22 marca 2016

Chodnik poprzeczny polega na zabudowaniu chodnikiem wlotów podporządkowanych ulic, w sposób umożliwiający przejazd pojazdem samochodowym. Jest to jeden z prostszych sposobów uspokojenia ruchu samochodowego.

Wywiad z „Agatką”

22 marca 2016

Człowiek skupiony i uważny. Codziennie pomaga bliźnim, często ratuje im życie. Działa błyskawicznie i zdecydowanie. Ma również strój bohatera, a jakże! Dzieci go uwielbiają. Kto to? Zbigniew Dutkowski. Agatka przeprowadzająca pieszych, w tym dzieci ze szkoły podstawowej 31, przy ulicy Fordońskiej. Pan Zbigniew zgodził się na rozmowę z nami na temat swojej pracy.

W naszych podróżach w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu miejskiej przestrzeni wracamy do Krakowa. W poprzedniej części naszej fotorelacji zaprezentowaliśmy 12 pozytywnych rozwiązań.

Dziś (15 marca) prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski podpisał zarządzenie dotyczące zasad projektowania infrastruktury dla pieszych uwzględniające oczekiwania tej grupy uczestników ruchu. Kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Zarządzenie wprowadza do stosowania „Katalog dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni pieszej” przygotowany przez nasze Stowarzyszenie.

W drugiej części naszej fotorelacji z podróży do Poznania skupimy się na przystankach komunikacji miejskiej. Pokażemy kilka dobrych rozwiązań, które naszym zdaniem z powodzeniem można wdrożyć także w naszym mieście.

W 2015 roku przez kilka miesięcy mieszkańcy Starego Fordonu, miejscy urzędnicy oraz zaproszeni goście (m.in. członkowie naszego Stowarzyszenia) brali udział w opracowywaniu planu zmian w Starym Fordonie. Efektem tej pracy jest Społeczny Plan Rewitalizacji Starego Fordonu.

Po zapoznaniu się z się z dostępną w mediach wizualizacją projektu nowej szkoły w Fordonie, Rada Osiedla Terenów Nadwiślańskich, Rada Osiedla Tatrzańskie oraz nasze Stowarzyszenie skierowało do Prezydenta Miasta Bydgoszczy swoje wątpliwości co do poziomu bezpieczeństwa uczniów na terenie projektowanej nowej placówki przy ul.Bora-Komorowskiego.

W minionym roku Stowarzyszenie otrzymało informację od grupy mieszkańców osiedla Eskulapa, że dzieci miały problem z dojazdem na czas do Szkoły Podstawowej nr 66 z powodu niedogodnego rozkładu linii 73. Problem udało się rozwiązać, ale pozostały problemy bezpieczeństwa ruchu pieszego na głównej ulicy osiedla.

Dyrekcja oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy, wspólnie z naszym Stowarzyszeniem zwróciła się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy z wnioskiem o wdrożenie rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci na ulicach wokół budynków szkolnych przy ulicy Duracza 7.

Zapraszamy do obejrzenia wystawy „Tylko spokój nas uratuje” w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy prezentującej bezpieczne rozwiązania w projektowaniu infrastruktury drogowej. Wystawa będzie dostępna przy ul. Toruńskiej 174 A do dnia 14 marca 2016 r. Następnie od 14 do 16 marca będzie można ją obejrzeć w Urzędzie Miasta Bydgoszczy przy ul. […]

Podczas naszych wyjazdów w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni pieszej zawitaliśmy do Poznania. W kilku częściach postaramy się przybliżyć rozwiązania, które zastosowano by poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym mieście.

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy pragnie niniejszym serdecznie zaprosić wszystkich bydgoszczan do udziału w drugiej konferencji popularnonaukowej pt. „Wszyscy Jesteśmy Pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta” w dniu 15 marca 2016 r.

Kilkanaście dni temu publikowaliśmy obszerny materiał przygotowany przez członka Stowarzyszenia – Szymona Lachowskiego na temat zasadności zmiany w organizacji ruchu na ulicy Śniadeckich. Wyniki konsultacji społecznych w sprawie tej ulicy odbijają się szerokim echem w mediach.

W środę 17 lutego w fordońskim kinie Jeremi znajdującym się w budynku XV LO odbyła się debata, której tematem był nowa nowa sieć komunikacji miejskiej w Bydgoszczy. Spotkanie z mieszkańcami zorganizowały rady osiedli Nowy Fordon, Stary Fordon oraz Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy. W debacie wzięło udział prawie 100 osób.

Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy z przyjemnością informuje, iż władze miasta zaakceptowały koncepcję budowy tzw. przystanku „wiedeńskiego” na Placu Teatralnym. Stwarza to możliwość poprawy bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej w samym środku miasta.

Już od ponad pół roku otrzymujemy od bydgoszczan zgłoszenia do pierwszej transportowej Mapy Barier w naszym mieście. Mieszkańcy fotografują zły stan chodników, problemy z dojściem na przystanki komunikacji miejskiej, absurdalne działanie sygnalizacji świetlnych.

W imieniu Stowarzyszenia oraz Rad Osiedli Nowy Fordon i Stary Fordon serdecznie zapraszamy do udziału w debacie, której tematem będzie nowa linia tramwajowa do Fordonu, a w szczególności sieć połączeń i rozkłady jazdy.

Jakie założenia powinny zostać przyjęte dla przebudowy ulicy Śniadeckich w Bydgoszczy? Przyjazna kierowcom samochodów, pieszym czy rowerzystom? Czy można zrobić ulicę Śniadeckich wygodną jednocześnie dla wszystkich, a przede wszystkim – czy to ma sens?

W październiku 2015 r. na prośbę rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr 66 Stowarzyszenie zaproponowało ZDMiKP korektę rozkładu jazdy linii 73 w kierunku Łęgnowa . Do szkoły nr 66 uczęszczają m.in. uczniowie z osiedla Eskulapa, dla których autobus linii 73 stanowi jedyny sposób dojazdu do szkoły (nie uwzględniając dowożenia dzieci samochodem).

Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 56 wraz z Radą Rodziców Szkoły oraz Stowarzyszeniem na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy wspólnie zaapelowały do ZDMiKP o optymalizację działania sygnalizacji świetlnej po wschodniej stronie skrzyżowania ulicy Wojska Polskiego i trasy Uniwersyteckiej.

W poprzedniej części fotorelacji z Berlina skupiliśmy się głównie na przystankach komunikacji miejskiej i informacji pasażerskiej na przystankach. Tym razem przyjrzymy się ulicom. Ulicom przyjaznym dla ludzi (te nieprzyjazne pomijamy, bo mamy ich pod dostatkiem)

W piątek 8 stycznia wzięliśmy udział w debacie z przedstawicielami rad osiedli Nowy Fordon i Terenów Nadwiślańskich, w sprawie budowy nowej szkoły przy ulicy Bora-Komorowskiego. Zdaniem zleceniodawców i projektantów ma to być jedna z najnowocześniejszych placówek edukacyjnych w województwie.

Wrocław jest miastem nowoczesnym, nie bojącym się nowoczesnych wyzwań i nowoczesnych rozwiązań. Zobaczymy tu ulice starówki całkowicie wyłączone z ruchu – przestrzeń dedykowaną wyłącznie PIESZYM. Znajdziemy tu przystanki „wiedeńskie” i multimodalne węzły przesiadkowe – nowoczesne rozwiązania KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ.

Bydgoszcz, nierozerwalnie związana z biegnącą przez środek miasta rzeką Brdą, potrzebuje wielu mostów łączących oba jej brzegi. Jedną z najnowszych miejskich przepraw jest most tramwajowy im. Władysława Jagiełły, dzięki któremu uzyskano ponownie połączenie tramwajowe do głównego dworca kolejowego.

Na przełomie listopada i grudnia, członkowie stowarzyszenia znów odwiedzili Szkołę Podstawową nr 61. Nasze poprzednie spotkanie przyniosło już wymierne skutki. Tym razem rozmawialiśmy o kolejnym problemie, jaki występuje w pobliżu szkoły.

Podczas naszych poszukiwań dobrych rozwiązań w projektowaniu miejskiej przestrzeni zawitaliśmy także do Warszawy. Sprawdziliśmy jak działa przystanek „Metro Ratusz-Arsenał”.

W kolejnej części fotorelacji z Berlina pokażemy kilka ciekawych rozwiązań w zakresie informacji pasażerskiej. W poprzednich częściach pokazaliśmy pozytywne rozwiązania w zakresie uspakajania ruchu drogowego oraz organizacji przystanków komunikacji miejskiej.

Perspektywa dziecka

7 grudnia 2015

Podczas konferencji otwierającej projekt mówiliśmy o tym, aby spojrzeć oczami dzieci na drogę, którą codziennie pokonują. My dorośli prawdopodobnie zapomnieliśmy, jak to jest być niższym od wszystkich dookoła i jak to jest radzić sobie na drodze w tej sytuacji.

Stowarzyszenie otrzymało od rodziców uczniów Szkoły Podstawowej nr 66 niepokojącą wiadomość, dotyczącą dojeżdżania uczniów z osiedla Eskulapa do szkoły. Postanowiliśmy przyjrzeć się tej sprawie.

Stare Miasto Krakowa jest znanym celem podróży turystów z całego świata. Duży ruch pieszy i rowerowy sprawia, że Śródmieście jest bogate w rozwiązania infrastrukturalne przyjazne przede wszystkim niemotoryzowanym użytkownikom.

Gmina Miasta Toruń oraz Partnerzy Projektu pn. „Bydgosko-Toruńskie Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu” zapraszają uczniów klas 1-3 szkół gimnazjalnych z powiatów bydgoskiego i toruńskiego oraz miast Bydgoszczy i Torunia do wzięcia udziału w Konkursie pt. „Nowoczesny transport łączy ludzi”.

Podczas naszych podróży w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni odwiedziliśmy nie tylko miasta znane z dobrej przestrzeni, ale również te mniej oczywiste. Były już propozycje z Chojnic i Chełmna, czas na Jelenią Górę.

Wszyscy jesteśmy pieszymi, czyli kim? Wędrowcem, turystą, piechurem, hajdukiem, a przede wszystkim człowiekiem, bo bądźmy szczerzy, nawet najwytrwalsi kierowcy bywają pieszymi. Jak widać, jest to bardzo duża grupa ludzi, która reprezentuje różne potrzeby i właśnie o nich chcemy powiedzieć.

Berlin to jedna z największych metropolii w Europie. Zamieszkuje ją ponad 3 miliony osób – oznacza to kilka milionów celów podróży oraz kilka miliony potrzeb związanych z codziennymi podróżami.

Zakończył się długo oczekiwany remont ulicy Wyzwolenia na Starym Fordonie. Jednocześnie na fordońskim rynku powstało nowe przejście dla pieszych i zniknęły barierki dzielące rynek.

Bezpieczniej na drodze do SP 61

30 października 2015

We wrześniu spotkaliśmy się z Dyrekcją oraz Radą Rodziców SP 61 na Górzyskowie. Rozmawialiśmy o najbardziej nurtujących problemach dzieci chodzących pieszo do szkoły.

John Lennon przy białym fortepianie śpiewa „Imagine all the people sharing all the world”. No właśnie, czy może być tak, że ludzie będą dzielić się ze sobą światem? Holendrom najwidoczniej spodobała się ta idea, zaczęli więc od ulic.

Piesi zaliczani są do tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego. Realia pokazują jednak, że pieszy na drodze jest nie tylko niechroniony fizycznie, ale i instytucjonalnie – osamotniony, zdany sam na siebie.

Zakończyła się czwarta edycja głosowania na projekty w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Łącznie zagłosowało ponad 22 tysiące bydgoszczan – blisko 3700 więcej niż rok wcześniej.

Z okazji Europejskiego Dnia bez Samochodu ogłosiliśmy w szkołach podstawowych konkurs „Moja bezpieczna droga do szkoły”. Technika pracy była dowolna, a kreatywność uczniów w tym roku bardzo pozytywnie nas zaskoczyła.

Gorąco zachęcamy do udziału w trwających obecnie konsultacjach społecznych ogłoszonych przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej oraz Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Problemy uczniów SP 51

9 października 2015

Niedawno mieliśmy okazję spotkać się z rodzicami z SP 51 ze Specjalnego Ośrodka Wychowawczego. Było to ciekawe spotkanie dlatego ze mieliśmy okazję spojrzeć na drogi piesze również z perspektywy dzieci przemieszczających się na wózkach inwalidzkich.

Strażnicy dzieci

7 października 2015

Wrzesień, dzieci ruszają do szkół. Często przez ruchliwe jezdnie. Leszek Walankiewicz, pracujący na przyszkolnym przejściu dla pieszych, ma z nimi pełne ręce roboty. A kierowcy nie pomagają.

Zakończyły się pracę nad społeczną strategią rewitalizacji Starego Fordonu. Przez kilka miesięcy organizatorzy badali potrzeby mieszkańców Starego Fordonu, ich oczekiwania i obawy związane z planowanymi zmianami. Mieszkańcy razem z urzędnikami pracowali w kilku grupach,

Na naszą Mapę Barier zgłosiliście już ponad 100 punktów. Czy to dobrze, czy źle? Dobrze, bo jesteście coraz bardziej aktywni; źle, bo to oznacza, że stan naszej miejskiej infrastruktury nie jest zbyt dobry.

W niedzielę 20 września odbyły się w naszym mieście obchody Europejskiego Dnia bez Samochodu. Organizatorzy przygotowali na ten dzień wiele atrakcji dla mieszkańców; nie zabrakło także naszego stoiska.

Trwa głosowanie mieszkańców na inwestycje, które zostaną zrealizowane w ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego. Głosowanie trwa do końca września, a każdy głos jest ważny. Na co jednak głosować?

Od poniedziałku (14 września) bydgoszczanie mogą głosować na pozytywnie zweryfikowane projekty tegorocznej edycji Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Teoretycznie miasta budujemy dla ludzi. Żyjemy w nich, pracujemy, uczymy się, odpoczywamy. Gdy jednak przyjrzymy się bliżej rozwojowi miast, szybko odniesiemy wrażenie, że coraz więcej przestrzeni zajmują ulice i samochody.

Miesiąc temu publikowaliśmy informację o kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” prowadzonej przez Fundację PZU. W ramach kampanii m.in. powstają bezpieczne przejścia dla pieszych.

Brak zebr, oświetlonych poboczy czy barier ochronnych to codzienność naszych dróg. Mówiąc obrazowo, chodniki wciąż przegrywają u nas z asfaltem.

Utrudnienia w ruchu dotyczą zarówno osób poruszających się samochodami, jak i pieszych. Często przyjmujemy to jako stan, którego nie można zmienić, jednak nasze doświadczenia pokazały, że problemy pieszych można szybko i łatwo rozwiązać.

W cieple niedzielne popołudnie 9 sierpnia spotkaliśmy się z mieszkańcami na Wyspie Młyńskiej. Atmosfera wakacji na szczęście nie przeszkodziła mieszkańcom w rozmowach o problemach naszego miasta.

Rusza przetarg na przebudowę wejść do przejścia podziemnego w rejonie Dworca Głównego PKP. Oba zejścia do tunelu zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi.

Po co komu węzeł przesiadkowy? Odpowiedź jest prosta, dla wygody. Gdy pieszy podróżuje po mieście, chciałby mieć zapewniony komfort podróży. Rozbudowana infrastruktura komunikacyjna wymaga różnych opcji połączeń, przy udziale różnych środków transportu.

Rusza ogólnopolski konkurs dla samorządów „Aktywne przejścia dla pieszych”, którego inicjatorem jest Fundacja PZU. Nagrodą jest wyposażenie niebezpiecznych przejść dla pieszych w rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo użytkowników.

Dobre praktyki z Berlina

26 lipca 2015

Berlin to synonim dynamiki i nowoczesności. Ta nowoczesność przejawia się także w bardzo dobrze rozwiniętym transporcie publicznym oraz w wielu rozwiązaniach poprawiających bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszego.  

W sobotę 25 lipca 2015 r. odbył się happening w ramach projektu „Wszyscy jesteśmy pieszymi”. Happening zorganizowaliśmy wspólnie z Radą Osiedla Górzyskowo na terenie parku rekreacyjnego przy ulicy Kossaka.

Od 2012 roku, w ramach Programu 5/6 i Programu 25/75 przy współpracy mieszkańców, rad osiedli i władz miasta zrealizowano wiele inwestycji, m.in. budowy ulic, chodników, placów zabaw, przeprowadzono remonty w szkołach, utworzono miejsca rekreacji. Właśnie rusza 4 edycja programu!

Zapraszamy na happening, który odbędzie się w sobotę 25 lipca 2015 roku o godzinie 12:00 w parku rekreacyjnym przy ulicy Kossaka na osiedlu Górzyskowo.

Sezon wakacyjny już w pełni, ale my nie zwalniamy tempa. Po ostatniej wizytach w Kołobrzegu i Chojnicach przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wizyty w Trójmieście.

W niewielkich Chojnicach leżących niecałe 100 km od Bydgoszczy znaleźliśmy kilka dobrych rozwiązań w projektowaniu przestrzeni pieszej.

Skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią to rodzaj skrzyżowania stosowany w strefach uspokojenia ruchu. Charakteryzuje się podniesieniem tarczy skrzyżowania do poziomu chodników przy jezdni.

W Kołobrzegu, ze względu na turystyczno-uzdrowiskowy charakter miejscowości, dostępność i bezpieczeństwo infrastruktury pieszej to bardzo ważne zagadnienie.

Wkrótce rozpisany zostanie przetarg na budowę ul. Konwaliowej na Miedzyniu. Inwestycja będzie realizowana przez mieszkańców i miasto w ramach programu „25/75”, który jest częścią budżetu obywatelskiego.

Do Mapy Barier zgłosiliście już ponad 50 miejsc. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i zainteresowanie bezpieczeństwem ruchu w naszym mieście.

Za nami pierwszy spacer badawczy z mieszkańcami Bydgoszczy. Wspólnie zbadaliśmy stan infrastruktury pieszej i zastanawialiśmy się nad możliwymi pozytywnymi rozwiązaniami.

Dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie mogli przybyć na konferencję „Wszyscy jesteśmy pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta”, przygotowaliśmy obszerne streszczenie.

12 maja 2015 r. na Starym Rynku odbyły się Targi Ekonomii Społecznej. Zaprezentowały się spółdzielnie socjalne, fundacje, stowarzyszenia, warsztaty terapii zajęciowej. Ludzie, którzy pracują z pasją.

Zapraszamy do lektury podręcznika „Ochrona pieszych. Podręcznik dla organizatorów ruchu pieszego”. Wg recenzenta – dr hab. inż. Jan Kempa prof. UTP –  „to pierwsza w Polsce tak obszerna pozycja z zakresu ochrony pieszych. […]

Serdecznie zapraszamy wszystkich bydgoszczan zainteresowanych tematyką ruchu pieszego na konferencję popularnonaukową „Wszyscy jesteśmy pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta”. Konferencja rozpocznie się o godzinie 12:00 w piątek 29 maja br. w sali sesyjnej ratusza przy ul. Jezuickiej 1 w Bydgoszczy.

Ulica Romanowskiej, przystanek Centrum Onkologii. Ulokowana tu zatoka autobusowa została niedawno wyremontowana. Niestety, remont polegał wyłącznie na zastąpieniu polbruku asfaltem. Jest to zupełnie niezrozumiałe dla nas działanie.

Serdecznie witamy na stronie projektu „Wszyscy jesteśmy pieszymi”, realizowanego przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy. U podstaw naszego projektu leży założenie, że każda podróż, niezależnie czy odbywa się przy użyciu samochodu, roweru czy komunikacji publicznej, zaczyna się od podróży pieszej.

Mianem partycypacji publicznej określa się proces angażowania obywateli i organizacji obywatelskich, takich jak stowarzyszenia czy fundacje w życie publiczne, na różnych poziomach – kraju, regionu, miasta lub najbliższego sąsiedztwa.