Aktualności

Miasto odwiedziliśmy z okazji IV Kongresu Ruchów Miejskich. Nic dziwnego, że tu zorganizowano kolejny Kongres, bowiem w Gorzowie Wielkopolskim rządzi prezydent Jacek Wójcicki z ruchu Ludzie Dla Miasta. Centrum miasta, choć dość zaniedbane, może pochwalić się kilkoma dobrymi przykładami.
Chodnik poprzeczny polega na zabudowaniu chodnikiem wlotów podporządkowanych ulic, w sposób umożliwiający przejazd pojazdem samochodowym. Jest to jeden z prostszych sposobów uspokojenia ruchu samochodowego.
Dziś (15 marca) prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski podpisał zarządzenie dotyczące zasad projektowania infrastruktury dla pieszych uwzględniające oczekiwania tej grupy uczestników ruchu. Kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Zarządzenie wprowadza do stosowania "Katalog dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni pieszej" przygotowany przez nasze Stowarzyszenie.
W drugiej części naszej fotorelacji z podróży do Poznania skupimy się na przystankach komunikacji miejskiej. Pokażemy kilka dobrych rozwiązań, które naszym zdaniem z powodzeniem można wdrożyć także w naszym mieście.
W 2015 roku przez kilka miesięcy mieszkańcy Starego Fordonu, miejscy urzędnicy oraz zaproszeni goście (m.in. członkowie naszego Stowarzyszenia) brali udział w opracowywaniu planu zmian w Starym Fordonie. Efektem tej pracy jest Społeczny Plan Rewitalizacji Starego Fordonu.
Po zapoznaniu się z się z dostępną w mediach wizualizacją projektu nowej szkoły w Fordonie, Rada Osiedla Terenów Nadwiślańskich, Rada Osiedla Tatrzańskie oraz nasze Stowarzyszenie skierowało do Prezydenta Miasta Bydgoszczy swoje wątpliwości co do poziomu bezpieczeństwa uczniów na terenie projektowanej nowej placówki przy ul.Bora-Komorowskiego.
Dyrekcja oraz Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy, wspólnie z naszym Stowarzyszeniem zwróciła się do Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy z wnioskiem o wdrożenie rozwiązań mających na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci na ulicach wokół budynków szkolnych przy ulicy Duracza 7.