Niezmiernie miło nam poinformować że rozwiązanie dojść pieszych do nowej szkoły  Podstawowej przy ulicy Bora-Komorowskiego będzie poprawione. W marcu zeszłego roku Fordońskie Rady Osiedli z naszym pełnym wsparciem zaapelowały do Prezydenta miasta Bydgoszczy o poprawę lokalizacji oraz poziomu bezpieczeństwa ciągów pieszych prowadzących do głównych wejść budynku.

W naszym cyklu „Świat oczami pieszych” pokazujemy jakie cechy musi posiadać przestrzeń miejska, by była atrakcyjna dla mieszkańca lub turysty. Sprawdziliśmy, czy te cechy posiada wrocławska starówka.

Miasto odwiedziliśmy z okazji IV Kongresu Ruchów Miejskich. Nic dziwnego, że tu zorganizowano kolejny Kongres, bowiem w Gorzowie Wielkopolskim rządzi prezydent Jacek Wójcicki z ruchu Ludzie Dla Miasta. Centrum miasta, choć dość zaniedbane, może pochwalić się kilkoma dobrymi przykładami.

Chodnik poprzeczny

22 marca 2016

Chodnik poprzeczny polega na zabudowaniu chodnikiem wlotów podporządkowanych ulic, w sposób umożliwiający przejazd pojazdem samochodowym. Jest to jeden z prostszych sposobów uspokojenia ruchu samochodowego.

W naszych podróżach w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu miejskiej przestrzeni wracamy do Krakowa. W poprzedniej części naszej fotorelacji zaprezentowaliśmy 12 pozytywnych rozwiązań.

Dziś (15 marca) prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski podpisał zarządzenie dotyczące zasad projektowania infrastruktury dla pieszych uwzględniające oczekiwania tej grupy uczestników ruchu. Kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Zarządzenie wprowadza do stosowania „Katalog dobrych praktyk w projektowaniu przestrzeni pieszej” przygotowany przez nasze Stowarzyszenie.

W drugiej części naszej fotorelacji z podróży do Poznania skupimy się na przystankach komunikacji miejskiej. Pokażemy kilka dobrych rozwiązań, które naszym zdaniem z powodzeniem można wdrożyć także w naszym mieście.

Podczas naszych wyjazdów w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni pieszej zawitaliśmy do Poznania. W kilku częściach postaramy się przybliżyć rozwiązania, które zastosowano by poprawić bezpieczeństwo pieszych w tym mieście.