Podczas naszych podróży w poszukiwaniu dobrych praktyk w projektowaniu przyjaznej przestrzeni odwiedziliśmy nie tylko miasta znane z dobrej przestrzeni, ale również te mniej oczywiste. Były już propozycje z Chojnic i Chełmna, czas na Jelenią Górę.

Wszyscy jesteśmy pieszymi, czyli kim? Wędrowcem, turystą, piechurem, hajdukiem, a przede wszystkim człowiekiem, bo bądźmy szczerzy, nawet najwytrwalsi kierowcy bywają pieszymi. Jak widać, jest to bardzo duża grupa ludzi, która reprezentuje różne potrzeby i właśnie o nich chcemy powiedzieć.

Berlin to jedna z największych metropolii w Europie. Zamieszkuje ją ponad 3 miliony osób – oznacza to kilka milionów celów podróży oraz kilka miliony potrzeb związanych z codziennymi podróżami.

Zakończył się długo oczekiwany remont ulicy Wyzwolenia na Starym Fordonie. Jednocześnie na fordońskim rynku powstało nowe przejście dla pieszych i zniknęły barierki dzielące rynek.

John Lennon przy białym fortepianie śpiewa „Imagine all the people sharing all the world”. No właśnie, czy może być tak, że ludzie będą dzielić się ze sobą światem? Holendrom najwidoczniej spodobała się ta idea, zaczęli więc od ulic.

Teoretycznie miasta budujemy dla ludzi. Żyjemy w nich, pracujemy, uczymy się, odpoczywamy. Gdy jednak przyjrzymy się bliżej rozwojowi miast, szybko odniesiemy wrażenie, że coraz więcej przestrzeni zajmują ulice i samochody.

Miesiąc temu publikowaliśmy informację o kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” prowadzonej przez Fundację PZU. W ramach kampanii m.in. powstają bezpieczne przejścia dla pieszych.

Dobre praktyki z Berlina

26 lipca 2015

Berlin to synonim dynamiki i nowoczesności. Ta nowoczesność przejawia się także w bardzo dobrze rozwiniętym transporcie publicznym oraz w wielu rozwiązaniach poprawiających bezpieczeństwo i komfort ruchu pieszego.  

Sezon wakacyjny już w pełni, ale my nie zwalniamy tempa. Po ostatniej wizytach w Kołobrzegu i Chojnicach przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wizyty w Trójmieście.

W niewielkich Chojnicach leżących niecałe 100 km od Bydgoszczy znaleźliśmy kilka dobrych rozwiązań w projektowaniu przestrzeni pieszej.