Dobre przykłady

Teoretycznie miasta budujemy dla ludzi. Żyjemy w nich, pracujemy, uczymy się, odpoczywamy. Gdy jednak przyjrzymy się bliżej rozwojowi miast, szybko odniesiemy wrażenie, że coraz więcej przestrzeni zajmują ulice i samochody.
Miesiąc temu publikowaliśmy informację o kampanii "Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym" prowadzonej przez Fundację PZU. W ramach kampanii m.in. powstają bezpieczne przejścia dla pieszych.

Sezon wakacyjny już w pełni, ale my nie zwalniamy tempa. Po ostatniej wizytach w Kołobrzegu i Chojnicach przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wizyty w Trójmieście.

W niewielkich Chojnicach leżących niecałe 100 km od Bydgoszczy znaleźliśmy kilka dobrych rozwiązań w projektowaniu przestrzeni pieszej.
Skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią to rodzaj skrzyżowania stosowany w strefach uspokojenia ruchu. Charakteryzuje się podniesieniem tarczy skrzyżowania do poziomu chodników przy jezdni.
W Kołobrzegu, ze względu na turystyczno-uzdrowiskowy charakter miejscowości, dostępność i bezpieczeństwo infrastruktury pieszej to bardzo ważne zagadnienie.
Wkrótce rozpisany zostanie przetarg na budowę ul. Konwaliowej na Miedzyniu. Inwestycja będzie realizowana przez mieszkańców i miasto w ramach programu „25/75”, który jest częścią budżetu obywatelskiego.
Dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie mogli przybyć na konferencję "Wszyscy jesteśmy pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta", przygotowaliśmy obszerne streszczenie.
[vc_row css_animation="" row_type="row" use_row_as_full_screen_section="no" type="full_width" angled_section="no" text_align="left" background_image_as_pattern="without_pattern"][vc_column][vc_column_text]Zapraszamy do lektury podręcznika "Ochrona pieszych. Podręcznik dla organizatorów ruchu pieszego". Wg recenzenta - dr hab. inż. Jan Kempa prof. UTP -  "to pierwsza w Polsce tak obszerna pozycja z zakresu ochrony pieszych. [...]