Dobre przykłady

John Lennon przy białym fortepianie śpiewa „Imagine all the people sharing all the world”. No właśnie, czy może być tak, że ludzie będą dzielić się ze sobą światem? Holendrom najwidoczniej spodobała się ta idea, zaczęli więc od ulic.
Teoretycznie miasta budujemy dla ludzi. Żyjemy w nich, pracujemy, uczymy się, odpoczywamy. Gdy jednak przyjrzymy się bliżej rozwojowi miast, szybko odniesiemy wrażenie, że coraz więcej przestrzeni zajmują ulice i samochody.
Miesiąc temu publikowaliśmy informację o kampanii "Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym" prowadzonej przez Fundację PZU. W ramach kampanii m.in. powstają bezpieczne przejścia dla pieszych.
Sezon wakacyjny już w pełni, ale my nie zwalniamy tempa. Po ostatniej wizytach w Kołobrzegu i Chojnicach przygotowaliśmy dla Was krótką relację z wizyty w Trójmieście.
W niewielkich Chojnicach leżących niecałe 100 km od Bydgoszczy znaleźliśmy kilka dobrych rozwiązań w projektowaniu przestrzeni pieszej.
Skrzyżowanie z wyniesioną powierzchnią to rodzaj skrzyżowania stosowany w strefach uspokojenia ruchu. Charakteryzuje się podniesieniem tarczy skrzyżowania do poziomu chodników przy jezdni.
W Kołobrzegu, ze względu na turystyczno-uzdrowiskowy charakter miejscowości, dostępność i bezpieczeństwo infrastruktury pieszej to bardzo ważne zagadnienie.
Wkrótce rozpisany zostanie przetarg na budowę ul. Konwaliowej na Miedzyniu. Inwestycja będzie realizowana przez mieszkańców i miasto w ramach programu „25/75”, który jest częścią budżetu obywatelskiego.
Dla wszystkich, którzy z różnych przyczyn nie mogli przybyć na konferencję "Wszyscy jesteśmy pieszymi. Znaczenie pieszych w życiu miasta", przygotowaliśmy obszerne streszczenie.