Po kilku potrąceniach w ostatnim czasie na bydgoskich ulicach i serii artykułów prasowych w lokalnych mediach, Prezydent Miasta Bydgoszczy Rafał Bruski zarządził przeprowadzenie inwentaryzacji bydgoskich przejść przejść dla pieszych. Dodajemy swoją listę przykładów!

Treść komunikatu Urzędu Miasta Bydgoszczy z dnia 31 stycznia 2018 r.:

Szanowni Państwo,

mając na względzie bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego, w tym szczególnie pieszych, Prezydent Miasta polecił Zarządowi Dróg Miejskich przeprowadzenie pilnej inwentaryzacji przejść dla pieszych na terenie Miasta.

Inwentaryzacja ma na celu sprawdzenie czy wszystkie przejścia są prawidłowo oznakowane i doświetlone. Analiza posłuży następnie do wprowadzenia zmian wszędzie tam gdzie będzie to konieczne.

Drogowcy mają przedstawić wnioski i propozycje zmian w ciągu 2 tygodni.

Lista propozycji Stowarzyszenia Społeczny Rzecznik Pieszych w Bydgoszczy przejść dla pieszych wymagających pilnej poprawy bezpieczeństwa poprzez doświetlenie światłem o większej intensywności i/lub wprowadzenie dodatkowych elementów (uzupełnienie oznakowania, osłupkowanie terenu przed przejściem itp.):

CENTRUM:

  1. 3go Maja – Piotra Skargi
  2. Jagiellońska – Pałac Młodzieży/NOT
  3. Bernardyńska – Rondo Bernardyńskie
  4. Kujawska – Ustronie
  5. Grudziądzka – Podgórna
  6. Wały Jagiellońskie – Zbożowy Rynek
  7. Hetmańska – przy SP2
  8. Grunwaldzka – Graniczna (+osłupkowanie)
  9. Jagiellońska – Kolberga (osłupkowanie przed pasami, od strony sklepów)
    LEŚNE:
  10. Kamienna – Lelewela (proponowane w BBO 2017/2018)
  11. Kamienna – Grabowa (proponowane w BBO 2017/2018)
  12. Sułkowskiego na odcinku Jarzębinowa – Jaworowa (+powtórzenie osłupkowania od strony dworca)
    FORDON:
  13. Pelplińska – GOPR
  14. Twardzickiego – Rzeźniackiego (ok. 50 m na wschód)
  15. Twardzickiego – Przybory
  16. Korfantego – Prejsa
  17. Akademicka – Brzechwy
  18. Fordońska – Traktorzystów
  19. Niewiteckiego (osłupkowanie przed przejściem + uzupełnienie oznakowania)
    BŁONIE / GÓRZYSKOWO:
  20. Szubińska – Łabiszyńska
  21. Piękna między Orla – Jaskółcza
  22. Władysława IV – Ostroroga (osłupkowanie)
    WZGÓRZE WOLNOŚCI:
  23. Wojska Polskiego – Sokola
  24. Wojska Polskiego – Polna – Biziela
  25. Wojska Polskiego – Zielone Arkady (powtórzenie oznakowania 100-200 m wcześniej w kier. wschodnim)
    SZWEDEROWO:
  26. Konopnickiej – Goszczyńskiego naprzeciwko targowiska (osłupkowanie bezpośrednio przy przejściu)
  27. Brzozowa przy Zapolskiej – Orzeszkowej
  28. Kujawska na wysokości Konopnickiej
    PRZEJŚCIA WYMAGAJĄCE ZMNIEJSZENIA PRĘDKOŚCI POJAZDÓW (zwężenie pasa ruchu, wyniesione elementy jezdni):
  29. Opławiec – przy SP34
  30. Curie-Skłodowskiej – Park Handlowy Balaton

O akcji inwentaryzacji przejść, przyczynach jej wdrożenia, w tym naszym apelu, jak i o przykładach z innych miast na poprawę bezpieczeństwa przeczytać można w lokalnych mediach:

TVP Bydgoszcz:
Będzie ocena przejść dla pieszych w mieście. Są bezpieczne?
Zbliżenia: 1.02.2018, g. 18.30 (08m04s)

Gazeta Wyborcza Bydgoszcz:
Bezpieczeństwo pieszych. Doświetlić bydgoskie przejścia!

Drogowcy zabiorą się za przejścia dla pieszych. Polecenie prezydenta

Walczymy o bezpieczne przejścia. Lista waszych uwag i pomysłów
Kilkadziesiąt przejść dla pieszych do poprawki. Analiza drogowców

Express Bydgoski:
Przejścia dla pieszych w Bydgoszczy do przeglądu. Prezydent zleca inwentaryzację
Zebry w mieście? Może by tak jaśniej! Już wkrótce bydgoski ratusz przedstawi wnioski z inwentaryzacji
Wnioski z przeglądu przejść dla pieszych po konsultacjach trafią na biurko prezydenta Bydgoszczy
Nie na wszystkich przejściach mieszkańcy czują się bezpiecznie. Co może zmusić kierowców, by zwolnili?

Gazeta Pomorska:
Giną pod kołami, choć są przepisy, znaki, programy… Lekiem na to może być poprawa infrastruktury dróg

Metropolia Bydgoska:
Mirosław Kozłowicz i Rafał Grzegorzewski „Wszyscy są pozytywnie nastawieni do zrównoważenia transportu w mieście”

Portal Kujawski:
Prezydent zlecił inwentaryzacje przejść dla pieszych
Jak sprawić, aby przejścia dla pieszych były bezpieczniejsze?

O wzorcowych przykładach doświetlenia przejść dla pieszych piszemy tu:
Dlaczego oświetlenie przejść dla pieszych jest ważne?